lauantai 30. elokuuta 2008

Sini tässä :)

Mä olen toooosi huono näissä esittelyissä mutta parannan kerta kerralta, että koitetaas taas. Oon kovasti osallistunut tässä parin vuoden blogielämäni aikana kaikenmoisiin tempauksiin, joten joillekin saatan olla jo tuttukin.

Asun ihanassa, rakkaassa Savonlinnassa miehen ja koiran kanssa. Kun en tee jotain käsilläni, ole töissä tai siivoa kotia, luen, vietän aikaa rakkaiden kanssa, mökkeilen, lenkkeilen tai juon kaljaa. Elämästä, olemisesta ja käsillätekemisestä löytyy höpinää blogissani.

Teen kaikenlaisia käsitöitä aina inspiraatiosta riippuen. Neulon, virkkaan (noh, yritän opetella), ompelen (tämäkin lapsenkengissä), askartelen, nikkaroin ja yritän löytää aikaa nukkekodin remontteeraukseen ja sisustukseen. Koulussa minä(kin) olin puukäsitöissä, koska äiti on ompelija - ajattelin nerokkaasti että sen voin opetella kotonakin. Muuten hyvä, mutta koska mä olen huono ottamaan neuvoja vastaan, ei äidin opetustuokioista juuri mitään tullut ;). Muutama vuosi takaperin alkoivat ensin kiinnostaa neuleet, ja kun keksin että osaan ihan oikeasti tehdä villasukan, innostuin muistakin käsitöistä. Sain äidiltä ompelukoneen ja saumurin (sillä kun ei kiinnostus enää riitä kun on koko ikänsä ommellut) ja kokeilin ompelemistakin. Ihan ilman apua osasin tehdä hameen ja vieläpä vetoketjulla! Siitä lähtien oon innokkaasti opetellut uutta ja puuhastellut kaiken (vähäisen) ylijäämäajan.

Aina syksyn tullessa villasukat vetää puoleensa, niin nytkin. En ollut ajatellut osallistua koko tempaukseen, mutta kun huomasin ettei mikään muu kiinnosta kuin sukat, päätin osallistua. Suurin osa on tulevista sukista on menossa pukinkonttiin ja muutaman parin aion tikutella myös hyväntekeväisyyteen.

Ei kommentteja: