torstai 28. lokakuuta 2010

Seitsemäs pari, uusi lankatuttavuus



Naisten sukat kokoa 39 valmistuivat tänään. Malli on vanha ja tuttu (en tiedä nimeä sille) ja ehdottomasti yksi suosikeistani tehdä. Tikuttelin nelosen bambuilla, nopsaan tuli valmista.



Lankana oli SPORT ja sen tekijä on Falk Garn. Aivan uusi tuttavuus minulle, tykkäsin sen tunnusta neuloessa, vähän löyhäkierteistä, mutta ei liikaa. Siinä 70% villaa ja 30% polyamidia. Ostin sen pienestä paikallisesta kangaskaupasta, joka myy myös ohessa lankoja. Pidän kovasti väristä, sellanen harmahtavan luonnovaalea jossa on mukana yksi säie ruskean-harmaata. Tuli vähän tweed-fiilis.
En ollenkaan epäile näkökykyänne, kun selostan näin tarkkaan väreistä, valokuva on vaan niin huono. Se on salamalla otettu ja se kyllä tehokkaasti latistaa kaiken värin kuvasta.

Vieläkin olisi hinkua tehdä ainakin yksi pari heinälatoon, mutta saa nähdä ehtiikö vai ei... Kolme paria olisi vaiheessa, ehkä niistä yhden vielä ehtii sunnuntaiksi. Loppukiri pitää vielä rutistaa! :)

Tsemppiä kaikille viime metreihin!

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Tällaisia sukkia minäkin olen tehnyt useat parit Novita Nalle jojoba / aloeverasta tosin.
Minä en kans tiedä mallin alkuperää, mutta mieheni äiti sen minulle opetti viime pääsiäisen aikaan, eikä hänelläkään ollut ohjetta muuta, kun ryppyisen talouspaperin kulmaan käsin kirjoitettuna ensimmäinen kerros ja jne., josta minä sitten hänen tekemää sukkaa apuna käyttäen "sävelsin" ohjeen. Kaunis malli tämä kyllä on.
-tainaf-

Anonyymi kirjoitti...

piirakkasukat :)