perjantai 23. elokuuta 2013

Tervehdys Lankapirtistä



  Tervehdys kaikille Heinälatoon!  Olen malttamattomana odottanut, päästäänkö tänäkin syksynä sadonkorjuuseen sukkien parissa. Ja päästäänhän me, kiitos siitä groomerille, kun otti vetovastuun Sukkasadon pääemona.

Olen Matleena ja blogini Lankapirtti löytyy täältä. Osallistun nyt jo kuudetta kertaa Sukkasatoon ja olen kärrännyt satoa kaikkiin varastoihin, ensin Heinälatoon, sitten Hillokellariin ja kolmesti Perunalaariin ja nyt pääsin taas Heinäladon porukkaan.
 Olen eläkeläinen, iältäni lähestyn jo 70. vuottani. Kun työelämän aikataulut eivät enää rajoita minua, niin minulla on mukavasti aikaa käsitöille. Nykyisin kaikkein mieluiten kudon, siis neulon. Sukkien teko on minulle erityisen mieluista, niitä tikuttelen kesät talvet.


Tästä kerästä ja tällä ohjeella taidan aloittaa.

Yleensä teen käsitöitä aina kulloisenkin fiilikseni mukaan enkä nytkään ole tehnyt enkä tee varsinaisia suunnitelmia Sukkasadon varalle. Uskon kuitenkin tekeväni sukat sukumme uudelle vauvalle, jonka odotetaan putkahtavan maailmaan syyskuun alkupäivinä ja toiset itselle hiljattain lahjaksi saamastani langasta (kuvassa).


Eiköhän me täytetä Heinälato ääriään myöten täyteen erilaisilla alakäpälien lämmittimillä!


4 kommenttia:

Villiviini kirjoitti...

Hei Matleena! Siellä minäkin. Olipa mukava heti tavata tuttuja, vaikkemme nytkään taida nenäkkäin nähdä!

Matleena kirjoitti...

Hei vaan, Villiviini! :) Minustakin on mukavaa, kun tapaa jossain ryhmässä "tutun", vaikka ei ikinä näkisi nenäkkäin. Tämä Blogistania on ihme maa. ;)

Suvikummun Marja kirjoitti...

Matleena; tervetuloa mukaan heinälatoon :)
T. Marja, apuemo

Sude kirjoitti...

Hei Matleena. Täällä näkyykin olevan melkein koko meidän vanha kaarti paikalla :)