lauantai 29. elokuuta 2009

Rippijuhlat ohitse, sukkasyksy alkamassa

Terveisiä Espoosta.

Tyttären rippijuhlat on juhlittu ja kaikki ihailivat itsetehtyä juhlamekkoa.
Tai oikeasti se taisi olla tiimityötä (vaikka siitä ei muille puhuttukaan),
tytär etsi mekon mallin ja kankaat ja minä sen sitten tein...
Eilen illalla vielä yhdessä ommeltiin vyötä ja siihen rusettia. Hame on pallohelmainen, kerman&helmiäisen hohtoinen ja rusetti-vyö mustaa organzaa.

Jos nyt joskus aion uudelleen tehdä jotain pukuompelua, tulisiko joku ja pamauttaisi minua sopivalla astalolla päähän! Sillä kyllä se oli hullun hommaa - jos ihan totta puhutaan. Ei ikuna ei ikuna ei ikuna enää....

Sukista ja neulomisesta:
Mummoni opetti minut kutomaan viisivuotiaana, olin hänellä hoidossa kun äitini sairasti pikkuveljen syntymän jälkeen pitkään. Olin hankala lapsi, aina kyselemässä ja vaatimassa viihdykettä. Mummo kaivoi esiin puikot ja lankaa ja opetti minut tekemään sukkaa. Samalla hän opetti minulle myös kummallisen tavan tehdä nurjan silmukan - siitä tavasta ovat kässäopet yrittäneet monta kertaa minua poisopettaa. Vaan minkä nuorena oppii, sen vanhanakin taitaa.
Kudon aina ja koen oloni turvalliseksi, jos kassissa on neule. Virkkauksesta en niinkään välitä.

Tavoitteena on tehdä sukkia Vaaka-keräykseen.

Voimia kaikille ja iloa elämään!

Katri

Ei kommentteja: